Krok po kroku, krok po kroku… Fiat 126p czterysta razy rozkręcany i skręcany w garażu lub na ulicy, Citroen AX SPORT kupiony za grosze ale z mocnym silnikiem. Godziny z przyjaciółmi spędzone na nauce mechaniki (często na żywym organizmie), treningi na parkingach… Tak się wszystko zaczynało… Cel był jednak zawsze ten sam – dojść do mistrzostwa w sporcie samochodowym!
Fiat 126p czyli pierwsza prawdziwa rajdówka z tylnym napędem. To ten samochód przyczynił się do zapoznania się z podstawami mechaniki. Do dzisiaj chwalę sobie doświadczenie”RWD” jakie zdobyłem właśnie w „maluchu”.
Citroen AX SPORT, lekki, zwinny z ponad 100 konnym silnikiem zasilanym niemożliwymi do wyregulowania gaźnikami SOLEX. Bardzo krótka historia ze względu na stan techniczny samochodu – pomimo wielu prób nie udało się doprowadzić auta do „perfekcji”. Najważniejsze było zdobycie cennej wiedzy jak prowadzić samochód „FWD” w warunkach sportowych.
Pierwsze BMW 318is – najlepszy wybór jaki dokonałem w swojej karierze sportowej. Tym samochodem zdobyłem najwięcej doświadczenia oraz szlifowałem technikę jazdy. Rywalizacja z przyjaciółmi KONTRROLL w identycznych modelach pozwoliła mi na osiągnięcie mistrzowskiego poziomu jazdy RWD.
BMW 318is w specyfikacji BMW-Challenge SPORT z jedyną różnicą jakim były opony – slicki michelin. Jednorazowy start w Wyścigowym Pucharze Polski
Pierwsze BMW E36 – silnik 328. Tak zwana Chińska M-ka. Wysoki moment obrotowy, duża moc – prawie jak M3 ale prawie robi…
Jedyny z moich samochodów rajdowych i wyścigowych, który zakończył żywot w moich rękach podczas rundy BMW-CHALLENGE w Toruniu.
BMW 323ti compact – nie mój. Dzięki uprzejmości Marcina Piątka mogłem tym samochodem dokończyć sezon i walkę w klasie SPRINT. Jedno z najlepiej prowadzących się aut jakimi się ścigałem. Trzy lata po przygodzie z tym compactem zdobędę tytuł Mistrza FOLKRACE Oponeo Cup własnie w BMW Compact
BMW E36 M3 – cudowne auto do sportu, dużo mocy i momentu! Z tym pięknym modelem dojechałem do Mistrzostwa w klasie OPEN BMW-CHALLENGE. Po zakończeniu przygody z M3 postanowiłem rozpocząć walkę o tytułu Mistrza Polski w Wyścigach.
BMW 318 IS – przygotowany do Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W drugim sezonie wyścigowym zdobyłem w tym samochodzie tytuł Mistrza Polski WSMP 2014 – klasa 5, oraz tytuł mistrzowski BMW IS CUP.
BMW 318ti Compact. Samochód kupiony i przygotowany do zawodów FOLKRACE ( Rallycross ). Ten cykl startów traktowałem treningowo aby utrzymywać TOP-ową formę przez cały sezon 2014, w którym priorytetem było zdobycie tytułu Mistrza Polski w WSMP.
Wspaniała zabawa oraz rywalizacja na torze asfaltowo-szytrowym, a na koniec wygrana w całym cyklu przyniosła mi drugi tytuł mistrzowski w sezonie 2014.
BMW 318is E36. Po Mistrzowskim sezonie 2014 do sezonu 2015 wystartowałem jako kierowca w teamie CichopekPorgressTech. Nowe auto, nowe wyzwanie. W planie miałem pokazanie, że tym modelem również można skutecznie walczyć o tytuł mistrzowski. na koniec sezonu zabrakło mi tylko 5pkt (145 uzbieranych w sezonie) do tytułu mistrzowskiego. Drugi stopień podium i tytuł V-ce Mistrza Polski to jeden z moich największych sukcesów sportowych biorąc pod uwagę całokształt sezonu 2015.
Na zdjęciach również Teamowy BMW 318ti Compact, w którym razem z Jackiem Cichopkiem zdobyłem tytuł Mistrza Polski 2015 w wyścigach godzinnych HOUR RACE