Sezon wyścigowy 2014
Rzeczywistość kontra ambicja i marzenia – czy uda się wystartować w ostatniej rundzie WSMP ?
Do ostatniego weekendu wyścigowego pozostał miesiąc. Po podsumowaniu ostatnich zawodów niestety zderzenie z rzeczywistością stawia mój start w ostatnich dwóch rundach pod znakiem zapytania. Planując start myślę o walce o czołowe pozycje i utrzymanie, najwyższej lokaty. Nie da się jednak tego wykonać bez budżetu, który się całkowicie skończył. Wpadłem zatem na pomysł aby podzielić się swoją wiedzą lub zaproponować niezapomniane doświadczenia torowe dla osoby / firmy, która wesprze mój start w ostatnich dwóch rundach.
Co jest potrzebne do ukończenia sezonu :
MINIMUM : 2 zestawy opon pucharowych / wpisowe na ostatnią rundę
OPTIMUM : 2 zestawy opon pucharowych / wpisowe na ostatnią rundę / paliwo
MAXIMUM : 2 zestawy opon pucharowych / wpisowe na ostatnią rundę / paliwo / opłacenie obsługi
Na wszystko oczywiście FV
Co w zamian:
DLA ZAINTERESOWANYCH TECHNIKĄ JAZDY ( licencja / badania ): po sezonie przed pierwszym całodniowym treningiem spotkanie przy małym piwie i onboardach -> opis techniki jazdy / linii toru itp. Następnie w dzień treningowy -> przewiezienie na prawym fotelu w moim samochodzie z opisem jazdy, następnie instruktarz chętnego kierowcy (licencja musi być wyrobiona i badania również).
DLA ZAINTERESOWANYCH SPORTEM MOTOROWYM (bez licencji): Dzień treningowy -> TAXI wyścigowe na prawym fotelu w moim samochodzie z opisem jazdy i ekstremalnymi doznaniami. -> niezapomniane doświadczenie wyścigowe.
Start w zwodach typu SUPER OES / BMW CHALLENGE w roli pilota – niezapomniane doświadczenie rajdowe.
Jeżeli będzie ktoś zainteresowany- zapraszam do kontaktu!
Sezon wyścigowy 2014
Pora postawić kropkę nad „i” – przygotowanie do ostatnich dwóch rund WSMP sezonu 2014
Auto ponownie zostanie wystrojone, poszukamy jeszcze innych ustawień zawieszenia, uspokoimy głowę…
Przygotowania do wrześniowej rundy już pora zacząć pomimo ponad miesiąca czasu. Na początek małą zmiana – tym razem auto wystroję u „Miniaka”, a nie jak dotychczas u Foresta w Hampel Motorsport. Zawsze sprawdzam różne rozwiązania i teraz też sprawdzę jak auto zachowa się po innym strojeniu.
Chwile potem (a to już za dwa dni) trening na torze Poznań -> będzie cały dzień na pojeżdżenie i wykończenie kompletu opon. Sprawdzę czy nowe wystrojenie i nastawy poprawią wyniki czasowe na torze.
Po tygodniu moja ulubiona odskocznia – FOLKRACE 🙂 w Toruniu – postaram się powalczyć o kolejne zwycięstwo na Torze Rallycrossowym, Podobnie jak na tydzień przed ostatnią rundą wyścigową.
Mam 5 pkt przewagi na drugim w klasyfikacji. Artur O. jest w świetnej formie i ma dobry budżet aby bez skrupułów wydrzeć mi prowadzenie na końcu sezonu. Nie będzie miał jednak łatwego zadania bo dla mnie będą to dwie rundy, do których przygotowany będę na 200%
Sezon wyścigowy 2014
V i VI runda WSMP, dwa razy podium, pstryczek w nos i MEGA mobilizacja na dwie ostatnie rundy sezonu 2014
Czwartek – trening przed weekendem. Samochód przerywa po prawych zakrętach. Kto jeździł BMW E30 to wie, że pierwsza myśl -> odpływa paliwo, pompa nie podaje na motor… Chłopaki z PSS rozpoczynają prace -> wymiana pomp paliwa!
Piątek – trening oficjalny, nie ma poprawy. Samochód jedzie kilka okrążeń i jest dobrze potem znowu zaczyna przerywać – brak reguły. Mechanicy PSS przechodzą do zmasowanego ataku, sprawdzanie kabli, wiązek i wszystkiego co się da.
Sobota – kwalifikacje, samochód przejeżdża tylko dwa okrążenia bez przerywania – daje mi to 2 pozycję startową za Arturem Obuchowskim, który jest totalnie poza zasięgiem.
Sobota – wyścig! Start z drugiej pozycji, już na pierwszym zakręcie auto przerywa, na drugim, na trzecim…. Nie ma sensu blokować Rataya (Krzysztof Ratajczak), puszczam go aby dogonił Artura i może coś się tam wydarzy. Niestety Artur w znakomitej formie odjeżdża i nie daje nikomu szans. Po 4 okrążeniu auto przestaje i przerywać i zaczynam jechać dobrym tempem. Niestety odległość do Rataya już zbyt duża na podjęcie walki. NA torze pojawia się olej – Ratay wypada na ostatnim zakręcie toru i uszkadza silnik. W ten sposób wskakuję na 2 pozycję i tak też kończę wyścig.
Po zawodach Jacek Sobczak – mistrz PSS – diagnozuje auto – do wymiany czujnik położenia wału. Tu z pomocą idzie wyścigówka Marcina Piątka, z któej wyciągamy czujnik. Kolejnym dawcą jest rajdówka Macieja Figla, z któej wyciągamy szybę – zbita podczas pogoni za Ratayem (kamień albo inne kula armatnia)
Niedziela – kwalifikacje, po wymianie czujnika auto jeszcze gorzej przerywa i udaje mi się zrobić 4 czas w kwali.
Ręce opadają… i sięgają po telefon do Foresta (Hampel Motorsport) – przyjeżdżaj, ratuj, użyj magii ale naprawa auto. Przyjeżdża rozbiera, czyści czujnik położenia wału – DZIAŁA!! Sytuacja uratowana – DZIĘKUJĘ!
Niedziela – wyścig – Artur ucieka, Ratay ucieka, ja gonię. Niestety czuję, że auto jest dużo słabsze i nie mam szans na dogonienie czołówki. Na 6 kółku wyjeżdża Safety Car bo znowu płyny pojawiły się na torze. PIĘKNIE! Teraz wszyscy zbici w kupie i można spróbować ataku na czołowe pozycje. I tutaj największa masakra wyścigu. Służby toru zamiast się uwijać i sprzątać chodzą dookoła plam i chyba się do nich modlą i tak za SC krążymy po torze. Po 3 kółku zostają jeszcze 2 do końca,a tu sędzia odmachuje koniec wyścigu. Zamiast 12 okrążeń pojechaliśmy 6 okrążeń… Jak się po chwili okazuje od razu jak zjeżdżamy z toru rusza wyścig kolejnych klas zatem można było to posprzątać, lub przerwać wyścig czerwoną flagą i wznowić po usunięciu przeszkód… W ten sposób nie dano mi szansy ataku i dojeżdżam na 3 pozycji.
Po weekendzie Artur odrabia 6 punktów w klasyfikacji sezonu. Jest w dobrej formie i celuje w zwycięstwo na koniec sezonu. Mam wyraźnie słabsze auto zatem teraz czeka mnie jeszcze jedno wystrojenie silnika, poprawa ustawień zawieszenia, nowe opony i totalna mobilizacja na ostatnie zawody, na których będzie się ważyć tytuł Mistrza Polski.
Podziękowania:
PSS za obsługę i miła atmosferę, Damian FOREST Hampel za użycie magii i wiedzy i uzdrowienie wyścigówki, Maciej Figiel – Twoja szyba pięknie wygląda na moim aucie, Marcin Piątek – bez Twojego czujnika bym nie pojechał!
Sezon wyścigowy 2014
III Runda Folkrace Oponeo Cup 2014 -> dwa starty / dwa zwycięstwa
Przygotowania do Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski w pełni! W sobotę wystartowałem w III rundzie Folkrace OPONEO CUP 2014. Samochód po przeglądzie odebrałem z Motocity gotowy do startu. Musiałem jeszcze poprosić Jacka Sobczaka o pożyczenie fotela i maty pod samochód oraz Michała Plucińskiego o pasy aby skompletować rajdówkę/wyścigówkę na zawody – dziękuję wszystkim za pomoc.
Zawody w nieziemskim upale na torze Rallycrossowym w Toruniu odbywały się w znakomitej atmosferze. Pierwszy bieg kwalifikacyjny to typowe ostudzenie zapału, już na pierwszym zakręcie uderzyłem w tył samochodu Marcina Gagackiego i rozprułem oponę po czym musiałem się wycofać z tego biegu. Na szczęście w regulaminie FOLKRACE można opuścić jedną z trzech kwalifikacji aby być sklasyfikowanym do biegów finałowych. Kolejne dwie kwali już bez przygód wydgrałem więc miałem zapewnione miejsce w finale „A” czyli możliwość walki o podium.
Całe moje zmagania oglądał z trybun Robert Boruszak (OMM4x4.pl) z dziewczyną -> dzięki za kibicowanie i miłe pogawędki pomiędzy wyścigami!
Bieg finałowy od początku poszedł po mojej myśli -> start, prowadzenie, zwycięstwo 🙂
W połowie sezonu 2014 wyniki są bardzo zadowalające:
4 starty w WSMP -> w tym trzy wygrane i jedno drugie miejsce
2 starty w FOLKRACE -> oba wygrane
Forma zatem utrzymana, już za 5 dni start w kolejnej rundzie WSMP. Będą to na pewno najtrudniejsze zawody w tym sezonie, koledzy na torze nie odpuszczą ani centymetra, a stawka jest bardzo wyrównana.
Sezon wyścigowy 2014
Zbliża się kolejna runda WSMP (08-10 sierpień) – od poniedziałku rozpoczęcie przygotowań
Już za dwa tygodnie kolejna runda WSMP w klasie BMW IS CUP. Powoli zaczynam odczuwać stres i podniecenie przedstartowe. Konkurencja coraz mocniejsza co było widać na ostatnim treningu gdzie padły kosmiczne czasy okrążeń : 1:51 / 1:52 / 1:53 /.
Najwyższy czas ruszyć z przygotowaniami do kolejnych zawodów:
30-07-2014 -> trening wyścigowy na Torze Poznań
02-08-2014-> start w zawodach FOLKRACE w Toruniu w III rundzie (mój drugi start)
08-08-2014 -> start do weekendu wyścigowego!
Dwa tygodnie na poprawę kondycji -> bieganie / rower / ograniczenie przyjemności wakacyjnych 🙂
Plan na kolejny weekend wyścigowy -> ukończenie obu wyścigów w pierwszej trójce.