Sezon wyścigowy 2014
Przed ostatnią rundą FOLKRACE OPONEO CUP
26.10.2014 ostatnia runda FOLKRACE OPONEO CUP. Będzie to ostatnie ściganie tego sezonu. Jadę do Torunia jak zwykle z ogromnym uśmiechem na twarzy. 🙂
Zobaczcie filmową zapowiedź ostatniej rundy:
Sezon wyścigowy 2014
MISTRZ POLSKI 2014 w klasie V WSMP i BMW IS CUP
Udało się! Podczas 7 rundy WSMP wywalczyłem pole position i udało mi się wygrać wyścig – tym samym zostałem Wyścigowym Samochodowym Mistrzem Polski 2014! Na 8 rundzie start również z wywalczonego w końcówce kwalifikacji pierwszego miejsca startowego. Tym razem wyścig nie poukładał się tak kolorowo jak sobotnia runda. Po stracie 2 pozycji po stracie, na drugim kółku zbyt mocno i za wcześnie zaatakowałem Marcina Piątka (tak, tego, z którym rozpoczynałem zabawę ze sportem motorowym w 2001 roku). Marcin nie zauważył mojego manewru i pozostał w linii wyścigowej – do czego oczywiście miał pełne, regulaminowe prawo. Dla Marcina skończyło się to uszkodzeniem jego auta i spadkiem na koniec stawki skąd dał radę wrócić na 6 pozycję, a dla mnie karą „STOP & GO”. Marcin – przepraszam, jak będę startować w przyszłym sezonie postaram się tego nie powtórzyć. Po powrocie na tor udało mi się dobić do 5 pozycji po drodze zahaczając jeszcze Michała Całka (tym razem bez konsekwencji :)) za co również go przepraszam.
Gratuluje wszystkim, którzy w tym sezonie pojawili się na starcie. Trzyma też kciuki aby było jeszcze więcej zawodników w BMW IS CUP w 2015!
W końcowej klasyfikacji sezonu stanąłem na podium jako mistrz z 56 punktami, za mną rewelacyjnie szybki Artur Obuchowski 50 pkt, a na trzecim miejscu zeszłoroczny mistrz BMW IS CUP -> Krzysztof Ratajczak (pełne wyniki: http://chronopn.neostrada.pl/14_S_GPD.HTM )
Suma przygotowań do sezonu przed jego rozpoczęciem i pracy w trakcie sezonu, zaowocowała sukcesem końcowym. Walka z rywalami przez cały sezon przyczyniła się do podniesienia umiejętności i śrubowania czasów. Startowaliśmy do sezonu z nowym silnikiem M44 i czasem 1:54 (jeszcze bez wałków sportowych), na koniec sezony życiowy czas -> 1:51:69. Auto przez cały sezon perfekcyjnie przygotowywane w PSS.
W tym sezonie czeka mnie jeszcze finałowa runda FOLKRACE OPONEO CUP w Toruniu 26.10.2014. Tam też będę walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji końcowej sezonu.
Teraz kilka dni na odpoczynek i trzeba rozpocząć poszukiwanie budżetu na kolejny sezon WSMP i BME IS CUP!
PODZIĘKOWANIA
PSS – Jacek Sobczak – ojciec sukcesu od strony mechanicznej – WIELKIE dzięki za przygotowanie i obsługę auta podczas całego sezonu!
Damian „Forest” Hampel – za strojenie i pomaganie w przygotowaniu w pierwszej części sezonu,
„Miniac – Jakub Isiak” PROMOTOR – za strojenie silnika i wyciśniecie z niego soków na koniec sezonu,
Jacek Cichopek i firmie piec.com.pl – za motywację i wpisowe do ostatniej rundy wyścigowej,
Mojej wspaniałej żonie – za wyrozumiałość, motywację i utrzymywanie mnie w dobrej formie.
Całej ekipie BMW IS CUP – zawodnikom i organizatorom – za najlepszą z możliwych atmosfer w motorsporcie i sezon pełen emocji.
Kibicom – za to, że byliście i kibicowaliście podczas zawodów w 2014
Sezon WSMP zakończony – tytuł Wyścigowego Samochodowego Mistrza Polski zdobyty.
Sezon wyścigowy 2014
Budowanie formy i kondycji – plan treningowy na koniec sezonu
Sport motorowy kocham z wielu względów. O tych oczywistych nawet nie będę pisać ale są jeszcze dodatkowe aktywności, które pomagają w odniesieniu sukcesu, a zarazem dają dużo przyjemności. Przygotowanie fizyczne i psychiczne jest bardzo ważne, a do tego potrzebny jest trening.
Podwójnie zmotywowany ułożyłem sobie plan treningowy na najbliższe dni poprzedzające finał WSMP 🙂
13-09-2014 Bieg PARKRUN Poznań
14-09-2014 Bieg Poznań Business RUN
16-09-2014 Trening crossowy Poznań cytadela
18-09-2014 Delikatny bieg kondycyjny 6-8 km
20-09-2014 FOLKRACE Toruń!!
25-09-2014 Wjeżdżam na Tor Poznań i chłonę atmosferę wyścigową!
Sezon wyścigowy 2014
IV Runda FOLKRACE Oponeo CUP – Toruń. Zawody z uśmiechem na twarzy
Poraz trzeci zawitałem do Torunia na zawody FOLKRACE OPONEO CUP. Jak zwykle zastałem fajną atmosferę i świetną sportową zabawę. Tym razem zawody układały się po mojej myśli od pierwszego startu. Trzy z czterech kwalifikacji wygrałem co pozwoliło mi na start z pierwszej linii do biegu finałowego.
W finale po bardzo zaciętej walce udało mi się wygrać i poraz trzeci z rzędu stanąć na najwyższym podium zawodów.
Na profilu FB umieszczony filmik ze startu do biegu finałowego:
Sezon wyścigowy 2014
Rękawice na rękach, nie na wieszaku – kolejny krok do przodu!
Na obecną chwilę jeszcze nie mam budżetu na ostatnie dwie rundy ale stać w miejscu nie można. Na wczorajszym treningu udało się osiągać czasy, z którymi mogę walczyć o zwycięstwo podczas ostatniego weekendu wyścigowego.
Tutaj mała anegdota odnośnie progresu wyścigowego:
W zeszłym sezonie rozpoczynałem od czasów 1:59, a pierwszy ogromny sukces to był czas 1:56! aby na koniec sezonu 2013 dojść do 1:53:5 !
Przed końcem sezonu 2014 walczymy w czasach 1:52, a Artur i Rataj zeszli już do 1:51. Na nowej oponie FZ201 myślę, że jestem w stanie też zbliżyć się do takiego czasu podczas ostatniego weekendu.
Zatem wszystkich, którzy wystartowali w tym sezonie poraz pierwszy daję kubeł motywacji aby doskonalić siebie i samochód, szukać miejsc hamowań, analizować onboardy!
Teraz pora pojechać potrenować na FOLKRACE do Torunia -> na szczęście to już mam opłacone z góry :), a koszt startu to 300zł razem z dojazdem!
Odnośnie FOLKRACE napiszę dłuższy post po sezonie. Jest to bowiem ciekawa i BARDZO tania alternatywa fajnego ścigania!